چرا از تصفیه آب باید استفاده کرد؟

آلودگی آب و مضرات آن برای سلامتی

انسان و سایر موجودات برای بقای خود نیاز اساسی به آب تمیز و سالم دارند. مطالعات و تحقیقات بر روی بدن انسان نشان می دهد که بیش از 70 درصد بدن را آب تشکیل داده پس کیفیت آب برای سلامتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مقدار آب بدن

اما آیا آبی که ما استفاده می کنیم سالم است؟

شرایط بشر امروزه به گونه ایست که برای تامین خوراک، محصولات کشاورزی و پیشرفت روز افزون صنعت، گسترش کارخانه ها و افزایش جمعیت خودمان بصورت مستقیم و غیر مستقیم باعث آلودگی آب می شویم حتی گاهی طبیعت بر اثر رفتارهای خود باعث آلودگی آب می شود بعنوان مثال فاضلاب های صنعتی و خانگی مستقیما وارد چرخه آبی زمین می شوند کود های شیمیایی باعث افزایش مواد شیمیایی مضری در خاک و آب گردیده که با وقوع سیلاب ها این مواد در سطح آب ها پخش می گردد. همچنین آلودگی هوا که حاصل دود کارخانه ها و ماشین هاست با باران شسته و به سطح زمین و آب های زیر زمینی نفوذ کرده و آن ها را آلوده می سازد. مواد آلاینده صنعتی، پرتوزا نیروگاه های هسته ای و بسیاری از مواد ها مختلف وجود دارد که موجب آلودگی آب می شوند.

بطور طبیعی و غیر طبیعی املاح متعددی در آب وجود دارند بعنوان مثال وجود املاح در آب در منطقه ای آتش فشانی یا در نزدیکی کارخانجات و … با نقاط دیگر متفاوت است. که برخی از این املاح با میزان معینی برای سلامتی انسان مفید است مانند مس، روی، منگنز، کلسیوم، منیزیوم و … و وجود برخی از املاح معدنی از جمله سرب، آرسنیک، جیوه، آمونیاک، نیتریت، نیترات و … حتی به میزان اندک برای سلامتی مضر هستند.

آب آلوده شاید در کوتاه مدت باعث بیماری نگردد آما در دراز مدت ضرر های جبران ناپذیری به سلامتی انسان وارد می کند از جمله بیماری هایی که انسان در استفاده از آب آلوده به آنها مبتلا می شود، می توان به اسهال، زردی، بیماری های پوستی، گلودرد، بیماریهای معده، حتی در شرایطی طولانی مدت ناباروری و  سرطان و … اشاره کرد. با توجه به اطلاعات فوق آب سالم و تمیز برای سلامتی بسیار بسیار حیاتی بوده و  باید در اولویت های بشر قرار گیرد.

برای رفع آلودگی از آب فعالیت هایی از جمله گند زدایی، کلر زنی و … در تصفیه خانه ها انجام می گیرد تا آب سالمی در اختیارمان قرار گیرد ولی آیا واقعا آبی که در اختیار ماست هیچ گونه آلودگی و املاح مضری ندارد؟ جواب این سوال منفی می باشد زیرا به فرض اینکه آب بطور کامل در تصفیه خانه از آلودگی ها پاک گردد که معمولا اینچنین نیست باز هم در مسیر انتقال آن ممکن است دچار تغییراتی گردیده که باعث آلودگی آن گردد مثل آبی که در لوله می ماند، نشتی لوله و … پس ضرورت تصفیه کردن آب برای سلامتی انسان از جایگاه بسیار مهمی برخودار است.

امروز افراد به سلامتی خب خیلی اهمیت می دهند به همین دلیل برخی از فعالیت ها و کارهای که باعث می شود سلامتیشان به خطر نیفتد را انجام می دهند یکی از مواردی که خیلی مطرح است نوشیدن آب سالم می باشد به همین دلیل علاوه بر تصفیه شدن آب در تصفیه خانه ها از دستگاه های تصفیه کننده آب در منازل خود استفاده می کنند. برای اطلاع از روند دستگاه تصفیه آب می توانید مقالات این بخش را دنبال کنید و محصولات آن با هر نوع برند را در بخش تصفیه آب مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا