پمپ های بی صدا یا کم صدا

یکی از مسائل مهمی که در حال حاضر دغدغه بسیاری از مصرف کنندگان پمپ های خانگی است صدای پمپ های نصب شده در خانه یا آپارتمان آنهاست.

قبل از بررسی انواع پمپ ها و صدای آن ها ابتدا به محدوده شنوایی انسان و شدت صوت می پردازیم:

همه ما می دانیم که محدوده شنوایی انسان بین 20 تا 20000 هرتز است اما این محدوده بیانگر صدای کم و زیاد یا به عبارتی شدت صوت نیست. شدت صوت را با واحدی به نام دسی بل (db) بیان می کنیم مثلا صدای 100 دسی بل از صدای 60 دسی بل بیشتر است.

حالا به بیان چند مثال می پردازیم که اندازه شدت صوت ملموس تر باشد:

محدوده صدای گفتگوی عادی بین دو نفر چیزی در حدود 50 تا 60 دسی بل و شدت صوت در فرودگاه حدودا 130 دسی بل است.

محدوده مجاز شدت صدا برای انسان ها بین 0 تا 80 دسی بل است و صداهای بالاتر از آن برای سلامتی ما مضر است و باعث آسیب های شنوایی و عصبی می شوند.

محدوده شنوایی انسان

حالا که محدوده صدای مجاز برای خودمان را می دانیم به بررسی صدای پمپ ها می پردازیم:

بطور کلی بهتره که پمپ را داخل خانه قرار ندهیم و در فضای باز یا خارج از آپارتمان باشد اما گاهی اوقات به ناچار مجبوریم پمپ را داخل واحد قرار بدیم.

حالا تکلیف صدای پمپ چی میشه؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ساخت سافت استارتر ها و اینورتر ها و … شرکت های مختلف و معتبر در زمینه پمپ سازی اقدام به ساخت پمپ های  کم صدا کردن. قبل از هر چیزی این نکته را بگیم که هیچ پمپی بدون صدا نمیشه.

از شرکت های پیشرو در زمینه ساخت بوستر پمپ های سایلنت می تونیم شرکت داب ایتالیا را نام ببریم که به ساخت بوستر پمپ های ESYBOX یه جورایی انقلاب بزرگی تو ساخت پمپ های کم صدا کرد. البته شرکت های دیگه ای هم بعد ها اقدام به ساخت پمپ های کم صدا کردن همچون شرکت لئو چین، شیمجه چین و … که در حال حاضر پمپ های ESYBOX داب ایتالیا، بوستر سایلنت شیمجه ، MAC 550 لئو چین در حال حاضر در ایران موجود هستند.

پمپ های کم صدای شیمجه سری PZ
پمپ لئو mac550
پمپ های کم صدای (بی صدا) داب ایتالیا ESY BOX

محدوده صدای پمپ های ESYBOX داب ایتالیا کمتر از 45 دسی بل و پمپ ای MAC 550 لئو کمتر از 47 دسی بل و بوستر سایلنت های شیمجه هم چیزی در حدود 45 تا 50 دسی بل صدا دارند. این شدت صوت ها یعنی تقریبا صدای پمپ ها رو نمی شنویم ولی باز تاکید می کنیم که پمپ بدون صدا نمیشه! (ما پمپ با صدای کم داریم بدون صدا نداریم)

اگه از نظر مالی هزینه کردن براتون سخت نیست پیشنهاد میشه از پمپ های بالا خرید کنید اما اگر به هر دلیلی نخواستید هزینه بالایی برای پمپ منزلتون در نظر بگیرید پمپ های سری KH A چینی لئو یا پمپ های بشقابی پیشنهاد میشه.

بین پمپ های معمولی که در آپارتمان ها و خانه استفاده میشه از پمپ های بشقابی، جتی، محیطی، بشقابی دو پروانه و … که اکثرمون میشناسیم پمپ های بشقابی تک پروانه کمترین صدارو دارند پمپ های دو پروانه و مخصوصا پمپ های جتی به خاطر شرایط طراحی که پمپاژ کردن آب با ارتفاع های زیاد، صدای زیادی تولید می کنند و پمپ های محیطی هم بواسطه طراحی و کم بودن فاصله بین پروانه و محفظه پمپ صدای نسبتا زیادی تولید می کنند که اگر در داخل واحد استفاده کنیم موجب اذیت و آزار هستند.

پارسه پمپ نماینده محصولات داب، لئو، شیمجه و بسیاری از برند های معتبر ایرانی و خارجی آمادگی ارائه مشاوره در خصوص انتخاب پمپ مناسب علی الخصوص پمپ های کم صدا برای منزل شما مشتریان عزیز را دارد. با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا